Hé sokkenfanaat! Zoek je lieve, stijlvolle, stoere, grappige, kleurrijke of (te) gekke sokken? Dan is Toffesokken.nl dé webshop voor jou! Geweldig om zelf te dragen en origineel om cadeau te geven.

De vraag

Mismatched sokken, sokken met dieren prints, sokken met de tofste patronen.. zie je ze al voor je? Daar word je toch vrolijk van?!

De eigenaren van ToffeSokken.nl wilde met een nieuwe webshop die vrolijkheid, dat blije gevoel en die heerlijke sfeer overbrengen aan iedere sokkenfanaat. Uiteraard ging deze wens samen met een aantal eisen op het gebied van techniek, gebruiksvriendelijkheid, overzichtelijkheid en vindbaarheid.

Aan Sparklet de eer om deze nieuwe, vrolijke en gebruiksvriendelijke webshop op te zetten.

Opgeleverd
Custom webshop en ecommerce marketing

Onze activiteiten
Strategie & conceptontwikkeling
Projectmanagement
UX en UI webdesign
Maatwerk development
Zoekmachineoptimalisatie
Marketing automation
Google Ads

www.toffesokken.nl

Een webshop vol sokken

ToffeSokken.nl en Sparklet hebben in 2020 alles op alles gezet om een toffe, goed werkende webshop te realiseren voor de tofste sokken van Nederland. Dit startte met het inventariseren van positionering, strategie, wensen, eisen, producten, klantreis en noem het maar op. In het kort:

We hebben een webshop gebouwd met honderden toffe sokken. Voor iedereen die blij wordt van sokken is dit dé webshop van Nederland geworden. Deze webshop is zo ingedeeld, dat de bezoeker zijn klantreis logisch kan afleggen. Dat is voor het bedrijfsresultaat uiteraard van groot belang. Om deze klantreis optimaal te laten verlopen zijn diverse technieken in de webshop verwerkt en zijn er verschillende gebruiksvriendelijke ‘items’ toegevoegd. Denk aan de ‘wishlist’ voor bezoekers, aan diverse betalingsmogelijkheden en aan een overzichtelijke presentatie van het aanbod.

Vrolijk en vriendelijk op alle devices

Sparklet bouwt nooit een webshop zonder vooraf het nodige onderzoek gedaan te hebben. Het onderzoek heeft ons allerlei informatie opgeleverd over de klanten en de doelgroep van ToffeSokken.nl. Zo wisten we vooraf precies hoeveel procent van de klanten man / vrouw is, welke devices er worden gebruikt in de verschillende fases van de customer journey, welke toffe categorieën er het meest populair zijn, etc.  Deze informatie heeft geleid tot een duidelijke webshop strategie:

  • Een focus op de belangrijkste toffe sokken categorieën
  • Mobile first, maar desktop op een krachtige tweede plaats

Op zowel mobiele devices als op desktop spat het kleurrijke design van ToffeSokken.nl van je beeldscherm. Bewust is de webshop kleurrijk, vrolijk en vormrijk opgezet. Niet té druk, maar overzichtelijk. Niet storend, maar vrolijk makend. Niet alleen leuk om te zien, maar vooral ook snel en gebruiksvriendelijk.

Samen naast onze schoenen lopen

Met de realisatie van de vernieuwde shop is het hoofdstuk ‘ToffeSokken.nl en Sparklet’ nog láng niet klaar! Samen lopen we (op onze tofste sokken :)) verder en gaan we samen digitale stappen zetten voor digitaal resultaat.

Synergie en samenhang; dat is altijd waar de de Sparklet aanpak voor duurzaam, digitaal succes om draait. We zorgen voor samenhang in alle communicatie, we bewaken huisstijl en positionering en we zorgen voor synergie. Digitaal succes behalen we door continue meten, continue data verzamelen en continue optimaliseren. Dat doen we nooit alleen, maar dat doen we altijd in vertrouwen samen met de klant.